Te voet op ontdekking! - Reisverslag uit Rome, Italië van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Te voet op ontdekking! - Reisverslag uit Rome, Italië van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Te voet op ontdekking!

Door: Kirsten Fijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

09 Februari 2013 | Italië, Rome

Buongiorno!

Onze vlucht is goed verlopen. De vlucht duurde in plaats van 2,5 uur maar 1 uur en 45 minuten, dus dat was een meevaller! Om 09.00 uur arriveerden we op Fiumicino en toen moesten we wachten op onze shuttle. We waren zo door de douane, alleen even bagage ophalen en gaan met die banaan! Om 10.30 uur zaten we in het busje en om 11.30 uur waren we bij ons hotel, Hotel Embassy. We hebben nog nooit in zo’n kleine hotelkamer geslapen! Op zich is het allemaal netjes, maar we zouden het geen 3* geven. Wel zitten we lekker dicht bij alle bezienswaardigheden en daar gaat het tenslotte om hè!
We zijn op verkenning gegaan en kwamen al gauw een McDonald’s tegen. Hier hebben we even gegeten en daarna zijn we doorgelopen. We kwamen bij een prachtige kerk uit, de Santa Maria degli Angeli, en hebben hier even een kijkje genomen. Er waren verscheidene ontdekkingen van Galileo Galilei te zien. Buiten op het Piazza della Republica stond een hele mooi fontein en één of ander heel duur hotel.
Vervolgens zijn we door gelopen naar de Zuil en Markten van Trajanus. Ongelofelijk om te zien dat ze zoiets kolossaals toen al konden bouwen! Ook opvallend zijn de reliëfs in detail, knap kunstje zeggen wij :)
Toen we toch bezig waren besloten we door te lopen naar het Monument van Victor Emmanuel II. Wederom prachtig om te zien! We hadden tevens het geluk dat er net een wisseling van de wacht was. Erg indrukwekkend, van die carabinieri in apenpakken met machinegeweren.
We konden er geen genoeg van krijgen dus besloten op de terugweg nog langs de Trevi Fontein te gaan. Je hoort het water al kletteren als je de straat inloopt. Het was erg druk, maar wel gezellig bij de ristorantes en gelaterias. We gaan hier nog een keer terug naartoe om te eten en om ’s avonds een foto van de fontein te maken.
Met zere voeten en een voldaan gevoel omdat we in korte tijd al zoveel moois hebben gezien zijn we terug naar ons hotel gelopen. Ik heb even een powernap gedaan en daarna zijn we bij een echt Italiaans familierestaurant (Ristorante Da Giovanni) gaan eten. De service was fantastisch, maar het eten kon beter. Ach ja, had ik toch maar pasta moeten kiezen i n plaats van gebakken vis! Het Italiaanse ijsje was overigens weer wel om over naar huis te schrijven (dus bij deze hihi).

We duiken op tijd ons bed in, want morgen gaat onze ontdekkingstocht weer verder! We gaan vanuit Piazza Santa Maria de rest van de wijk bekijken en de markt in de gezellige uitgaansbuurt Trastevere bezoeken.

We willen jullie ook nog even laten weten wat wij vandaag allemaal geleerd hebben!
• Verkeersregels zijn er om te overtreden en voetpaden liggen er voor de sier;
• Als er staat dat je geen foto's mag maken, gewoon doen! Niemand die je aanspreekt. Gaan zitten op een trap bij een monument is echter wel uit den boze. Dan wordt je met een fluitje terechtgewezen door de carabinieri (gelukkig niet mijn eigen ervaring!);
• Je bestelt eerst een ‘hoofdbord’ en vervolgens kun je nog een tweede bord bestellen met bijvoorbeeld frietjes of salade. Dit is allemaal niet inbegrepen en moet apart betaald worden.
Moge er nog vele wijze lessen volgen :)

Buonasera et ciao!
Bacio bacio

• 09 Februari 2013 - 23:13

Riek:

Hoi hoi,
    Hier een eerste reactie.Hoop dat het weer daar beter is als hier,want hier sneeuwt het .Wij kwamen om 10 uur uit bed en om half 1 belde Corry om een afzuigkap op te hangen, dus daar zijn we heel de middag mee bezig geweest, en nu hebben we dus wat tv gekeken en kunnen we morgen hopelijk wat uitslapen.Nog veel plezier en wij kijken nu al uit naar jullie volgende berichtje. XXX pa&ma