Dag 14 Victoria! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag 14 Victoria! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag 14 Victoria!

Door: Kirsten Fijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

We hebben vanochtend een heerlijk ontbijtje op in het Country House. Eindelijk een lekkere volkoren boterham met pindakaas! Daarna zijn we naar The Heads gegaan om de lagune van Knysna te bekijken. Het uitzicht was prachtig! Er was ook een weg naar beneden, waar je het strand op kon gaan. Ik ben dol op de zee, dus we zijn naar beneden gegaan en hebben zo’n anderhalf uur op het strand vertoefd. Ik zag van alles interessants, allerlei schelpen en rare beestjes. Toen het vloed begon te worden zijn we naar het waterfront gegaan om wat rond te neuzen bij de winkeltjes en te lunchen. Daarna hadden we een kort ritje richting Oudtshoorn. We kwamen door de Outeniqua Mountains, de omgeving is hier weer heel anders dan aan de kust. We reden tussen de struisvogelfarms door en kwamen uiteindelijk bij La Plume Guesthouse. Hier stonden twee mannen te wachten om onze koffers aan te nemen, wat een luxe! Daarna werden we naar onze kamer gebracht. Ze legden uit dat we geluk hadden dat onze reis via Your Africa was geboekt, want alleen die geven de namen van hun gasten door. Ze wisten dat wij een luxere reis hadden (en dus overal luxere kamers krijgen), dus we kregen de superior suite toegewezen. Say what?! Het is een enorme kamer in Victoriaanse stijl. Zo’n grote kamer hebben we nog nooit gehad. We hebben een bad en een inloopdouche, badjassen en badslippers, een groot bed met lekker veel kussens, een karaf port van het huis, overal snoepjes en verse bloemetjes.. Heerlijk! Vanavond eten we in de guesthouse, we krijgen struisvogelfilet en nog een hoop lekkers. Kom maar op!

Vandaag dus niet zoveel gedaan. Morgen vertrekken we richting Stellenbosch waar we drie dagen blijven. Daar zullen we weer wat meer gaan ondernemen!

Groetjes van ons!

• 03 Augustus 2013 - 23:06

Riek:

Een rustig dagje tussendoor kan ook geen kwaad,maar niet indutten. Wij zijn dol op jullie verhalen.Groetjes

pa,ma,nibbit en balou

• 05 Augustus 2013 - 15:50

Truud:

Wat....kei jammer.dat jullie hier dan niet.drie dagen zijn met die luxe kamer!!! Ben benieuwd naar de foto's!!! Bloemetjes, snoepjes...Mmmh!!! X