Dag 16: Geen Flintstones, maar wel fossielen! - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag 16: Geen Flintstones, maar wel fossielen! - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag 16: Geen Flintstones, maar wel fossielen!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, Rapid City

We hebben vandaag een hele leuke en leerzame dag gehad in het Badlands National Park. In dit park worden veel fossielen gevonden en ze hebben een paleontologisch lab, waar we een kijkje mochten nemen. We zagen onder andere fossielen van een mammoet, schildpad, neushoorn en andere dieren die nu uitgestorven zijn. Het zijn allemaal fossielen van zoogdieren en waterdieren uit het Krijt (145 tot 66 miljoen jaar geleden), Eoceen (56,0 tot 33,9 miljoen jaar geleden) en Oligoceen (33,9 tot 23,03 miljoen jaar geleden). Ze nemen veel tijd voor het schoonmaken van de fossielen, ze hadden één grote waarmee ze al 3 jaar bezig waren. Er was een ranger die ons heel veel kon vertellen over de fossielen en huidige dieren van het park. Na zijn verhaal zijn we verder door het park gereden. We hebben superveel dieren gezien, zoals bizons, prairiehondjes, allerlei vogels, gaffelbokken, katoenstaartkonijnen, chipmunks… Ook de natuur zag er weer prachtig uit, met diepe dalen en grote heuvels. We hebben de normale route gereden en een stukje off-road, wat erg tof was en resulteerde in een enorm besmeurde auto! :) ’s Avonds zijn we gaan eten bij KFC, maar die is hier lang niet zo lekker als in Nederland. Vorige keer waren we ook al teleurgesteld, dus geen KFC in de USA meer voor ons. Morgen staan de Black Hills op de planning, met daarin Mount Rushmore. De dag erna vertrekken we naar Yellowstone National Park!

Liefs xxx

• 02 Juni 2014 - 13:57

Trudy:

Interessant!!!mount Rushmore...gaaaafff x x ps die snoep winkel......jippie!!!!

• 02 Juni 2014 - 19:44

Theo :

Het was weer een enerverende dag voor onze wereldreizigers echt tof en als jullie morgen naar Yellowstone Nationel Park gaan je weet dat Yoki bear daar de scepter zwaait dus pas op voor de heet water bronnen nog heel veel avontuur en bekijks toegewenst Pa&Ma groetjes

• 03 Juni 2014 - 01:38

Kirsten:

Mount rushmore was ook erg gaaf! Verslag volgt vanavond. Wij zijn ook erg benieuwd naar Yogi Bear! Vandaag hebben we wel black bears en grizzly's gezien :) liefs! Xxx