Yosemite National Park - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Door: kfijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

21 Mei 2012 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

We zijn weer onder de levenden! Jullie hebben even niks van ons gehoord, omdat er gewoonweg geen wi-fi was midden in het park. Dit was dus ook onze eerste fout als newbies, haha. Er zijn meestal geen internetverbindingen midden in de natuurparken, dus als jullie even niks horen; no worries!

Aangekomen in Yosemite hebben we onze ogen uitgekeken. Wat een prachtige natuur! We hebben foto's gemaakt, maar zelfs de foto's laten niet zien hoe overweldigend het was.
Om een idee te geven: het park had een omvang van 3080,73 km² en we zijn op een hoogte van 11000 ft. geweest.
We zijn gaan kijken bij Glacier Point, The Mariposa Grove (waar Giant Sequoia Trees staan), El Capitan, Half Dome en een hoop mooie watervallen, meren en kreekjes.
We hebben hier zelfs sneeuw gezien!

Ons hotel lag aan de Merced River en onze balkon was er precies boven. Het jammere was wel dat ons bubbelbad het niet deed, maar die hebben we eigenlijk toch niet gebruikt aangezien er genoeg te zien was. Het eten was niet geweldig, dus we gaan vanavond proberen een lekkere steak te scoren.

Gisteravond onderweg terug zagen we een aantal klimmers El Capitan beklimmen. Wij doen het ze niet na!

Vanochtend zijn we heel vroeg vertrokken om naar Death Valley te rijden. Onderweg werd de begroeiing steeds minder en we zitten nu in de woestijn. Het hotel heet Furnace Creek Ranch en lijkt op een stadje uit het Wilde Westen.
Het is hier zo'n 50 graden, dus we zullen hier niet veel ondernemen. Zelfs de wind is warm en benauwd.

Tonight we dine in Hell and tomorrow we're driving to Sin City! ;)

• 22 Mei 2012 - 01:58

Kirsten Fijneman:

We hebben nog steeds geen kabeltje, dus jullie moeten het maar doen met foto's van onze telefoons haha. Zodra we terug zijn gooien we alles op onze facebooks, enz. :)

• 22 Mei 2012 - 07:53

Wilma En Ben :

mooi dat het allemaal goed gaat hier gaat ook alles goed en is het ook lekker weer 25 tot 30 graden maar wij moeten helaas wel werken veel plezier daar en tot de volgende keer
    Wilma en Ben

• 22 Mei 2012 - 09:09

Lindsey:

De Death Valley is inderdaad best wel heet. 50 graden is niet niks. Dan koelen jullie hier wel af met een temperatuur van 25-30 graden.

En Michael; ik zei nog tegen je voor je weg ging. Doe alles nou niet op het laatste moment xD

Ben benieuwd naar de rest van de foto's, enne.. Fris thuiskomen voor het EK voetbal hè, jullie drie!

Groetjes!

• 22 Mei 2012 - 19:38

Joke:

Hoi Kirsten....
    Zie je wel dat ik mee had gemoeten.... grrrrr.... wat is het daar prachtig, zeg!!! Ik geniet nu maar van jullie foto's.... zucht....

Heel veel plezier, xxxx

• 22 Mei 2012 - 20:07

Jolanda!:

Wauw!!!!!! Wat een prachtige fotoos!!
    Veel plezier, en het is heerlijk genieten daar..........

Knuffels uit Breda xxx