Slide Rock State Park & The Saguaro - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Slide Rock State Park & The Saguaro - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Slide Rock State Park & The Saguaro

Door: kfijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

01 Juni 2012 | Verenigde Staten, Scottsdale

Vanochtend zijn we richting Slide Rock State Park gereden. We hadden op internet al gelezen dat het daar heel druk kon zijn en dat er dan niet eens plek meer was om te parkeren. We hadden ontzettend veel geluk, want het was best rustig! We hebben een lekker plekje in de schaduw uitgezocht en zijn toen het water gaan voelen. Een rivier is echt heel koud! Ik denk dat het water zo'n 10 graden was. Het was een mooi natuurpark met een natuurlijke 'wildwaterbaan'. Het heeft een tijd geduurd voordat we gewend waren aan de temperatuur van het water. De jongens wilden er niet in, maar toen Michael mij zag glijden ging hij er toch achteraan. Mark heeft ons lopend gevolgd, maar door de gladde stenen is hij uitgegleden en op zijn schouder gevallen die nu helemaal blauw is.
We hebben helaas geen foto's kunnen maken, want we hebben de camera in de auto gelaten omdat we die niet onbeheerd achter wilden laten langs het water. Als jullie benieuwd zijn hoe het eruit ziet, moet je hier eens kijken: http://www.dreamsedona.com/slide-rock-state-park.html#.T8mu9rDDGe0

Daarna zijn we naar Montezuma Castle National Monument gaan kijken. Dit zijn huizen die 800 jaar geleden hoog op een aantal rotsen zijn gebouwd, maar niemand weet waarom. Ze hebben het Montezuma Castle genoemd, omdat ze dachten dat het gebouwd was door Azteken. Dit was echter niet waar, maar de naam is blijven 'plakken'.
Daarna zijn we doorgereden naar Cathedral Rock, waar een kapel op was gebouwd. We hebben even binnen gekeken en zijn daarna doorgereden naar Scottsdale/Phoenix.

Zodra we de auto uit stapten merkten we dat het hier weer veel warmer was dan in Sedona. Onderweg hadden we ook al een aantal cactussen gezien en ons hotel had een grote cactus voor de deur. Het hotel heet The Saguaro (spreek uit als ´sawaro´, het is een reuzencactus).
We hebben een hele mooie hotelkamer met heerlijk zachte bedden. Dat is wel een welkome afwisseling, want niet alle hotels hadden zulke lekkere bedden!

Vanavond wilden we in het hotel eten, maar die hadden alleen kleine gerechten en wij hadden grote honger. We zijn bij één of ander sportcafé gaan eten, wat erg gezellig was. We hadden lekker eten voor weinig geld en ondertussen konden we naar de basketbalwedstrijd Boston Celtics vs. Miami Heat kijken. De Celtics hebben gewonnen :)
Terug bij het hotel ben ik lekker gaan douchen enzo en de jongens zijn nog even de jacuzzi in gedoken!

Volgens ons boekje is er in Phoenix niet zo heel veel te zien, dus we gaan gewoon lekker een beetje uitslapen en daarna een plan maken. Het ontbijt is inbegrepen, dus we hoeven morgenochtend lekker niet op zoek naar een plek om te ontbijten!

• 02 Juni 2012 - 11:20

Wilma En Ben :

Erg interessant om naar het basketbal te kijken in de states wij vermaken ons hier met voetbal kijken. zorg dat je je niet prikt aande cactus en nog veel plezier daar in the U S of A
    XX Wilma en Ben

• 02 Juni 2012 - 14:30

Jolanda:

Hello!

Jullie hebben het daar iig niet koud! (41 graden!!!!!)

Volgens mij eten jullie best veel......;-)
    en hebben jullie het erg naar jullie zin!
    Leuk hoor.

Veel plezier nog, en tot het volgende verslag.
    Groetjes uit Breda xxx
    p.s. Hoop dat Mark niet teveel last heeft van zijn schouder!

• 03 Juni 2012 - 04:43

Kirsten:

Jaa het is hier heel warm!
    We doen hier bijna niks, want je zweet je rot haha. Het gaat al beter met zijn schouder, maar het is wel blauw geworden. Gewoon rustig aan, dan komt het wel weer goed.

We eten hier sowieso 3 keer per dag haha. Het wordt wel steeds moeilijker om goede restaurants te vinden, want we hebben zo'n beetje alles al op wat hier te vinden is.

Groetjes! xxx