Lost and Found - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Lost and Found - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Lost and Found

Door: Kirsten Fijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

01 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend hebben we eerst even genoten van een lekker American breakfast met wafels, ei, toast en mierzoete gebakjes. Daarna zijn we op pad gegaan om onze kaartjes voor de hop on-hop off bus op te halen.

We hebben de metro gepakt en kwamen midden op Times Square uit, echt om je ogen uit te kijken! We werden van alle kanten belaagd door verkopers, maar helaas voor hen hadden we al vouchers. Deze hebben we ingewisseld bij Madame Tussauds en daar zijn we meteen even met Justin Timberlake op de foto gegaan (nee, niet de echte, maar de wassen variant). Daarnaast was Ripley's Believe It Or Not waar we met Bumblebee op de foto konden. Als dat nog niet genoeg was, hebben we ook even een kiekje gemaakt met Elmo en Koekiemonster! Toen was het tijd om op de bus te stappen.

We hebben de Downtown Tour gedaan, waarmee we langs de volgende bezienswaardigheden kwamen; Times Square, Theater District, Carnegie Hall, Winter Garden, Champs, Macy's, Empire State Building, Flatiron District, Union Square, SoHo, Chinatown, Little Italy, One World Trade Center, Battery Park, South Street Seaport, Lower East Side, East Village, Kip's Bay, United Nations, Waldorf Astoria Hotel en Rockefeller Center.

In SoHo besloten we onze eerste 'hop off' te nemen. Vanuit daar zijn we door Chinatown en Little Italy gelopen. We hebben een Chinese markt bezocht en heerlijke sushi gegeten! Ook hebben we gelijk wat souvenirs gescoord. Daarna zijn we terug op de bus gestapt en hebben we gevraagd wat de snelste weg terug naar het hotel was. Het begon frisser te worden en we waren van plan de Night Tour te gaan volgen. De buschauffeur legde uit waar we eruit moesten. Mijn planning was heel anders, maar hé die vent is een New Yorker dus die weet het vast beter!
Eenmaal overgestapt op de metro en weer uitgestapt bij de halte waar we moesten zijn (althans dat dachten we) kwamen we in the middle of nowhere terecht. Waar waren we?? We bleken in Queens te zijn. Dat ligt echt heel erg ver van ons hotel en we waren in één of andere achterstandswijk beland. Na de weg terug gevraagd te hebben aan een aardige buschauffeur hebben we het uiteindelijk voor elkaar gekregen om weer bij het hotel te komen. We waren inmiddels te laat om de Night Tour nog te kunnen doen, dus we besloten te gaan eten en dan naar het Empire State Building te gaan. Zo gezegd, zo gedaan..

We hebben heerlijk gegeten vlakbij het Empire State Building en met onze buikjes vol steak en babyback ribs waren we weer onderweg. Onderweg kwamen we een leuk spel tegen van How I Met Your Mother en we zijn met de virtuele Barney op de foto geweest!

Daarna konden we eindelijk het Empire State Building in. Hier moesten we weer even door de scan, voor het geval we van plan waren het gebouw op te blazen. Dit was natuurlijk niet het geval, dus we mochten door. We gingen met de lift 80 verdiepingen omhoog en daarna nog eens 6.. Eenmaal buiten was het uitzicht echt prachtig!! Al die lichtjes in het donker, de hele stad verlicht en Times Square nog ietsje meer dan de rest.. De taxi's die je dan van veraf ziet rijden. Zelfs de foto's kunnen niet laten zien hoe mooi het er in het echt uit ziet!

Na alles bewonderd te hebben zijn we terug naar het hotel gestrompeld. Het is hier nu 01.00 uur dus tijd om te gaan slapen. We hebben een enerverende dag achter de rug en morgen staat er weer een hoop op de planning!

Liefs van ons!

• 01 Mei 2013 - 07:15

Lindsey:

Was je écht niet van plan het gebouw op te blazen? Onschuld zelve, haha!

Geniet er nog lekker van daar :-)

• 01 Mei 2013 - 11:54

'sma Kit:

deze ervaringen zou je toch nooit van je leven willen missen!!!
    en lost and found dat zou erg raar zijn als dat niet nog meer zou gaan gebeuren. maar dan kom je ook weer bij onverwachte plaatsen die je anders niet zou zien. dus weer een ervaring rijker dan gepland stond!
    zoals ik in mijn 1ste reactie al zei..........suc6 three musketiers ;-0
    dikke xxxxxxxx van 'sma

• 01 Mei 2013 - 13:34

Renske:

Wat een geweldige belevenis! En diegene die het verslag schrijft, kan in ieder geval heel beeldend vertellen!
    Ik wacht vol spanning op het volgende verslag, nogmaals heel veel plezier!

Renske

• 01 Mei 2013 - 14:02

Theo:

hallo meiden hier het avontuurloze thuisfront er zijn 2 pakketjes bezorgd voor kirsten van je facebook vriendiinnen + een proefpakket van liga fruitcrisp en zoals renske het in der reactie zo mooi je jullie avonturen beschrijft is het voor mij ook een beetje een avontuur nog heel veel plezier en avontuur toegewenst van ons allemaal theo later

• 01 Mei 2013 - 18:24

Jolanda:

Hellllo lieve meiden!

Wat een avonturen weer zeg!! En jullie zijn er net.......;-)
    Heerlijk om te lezen...., dus Kirsten, als ik jou was zou ik ook beginnen met boeken schrijven!
    Ik ga ze zeker lezen!!

Nog heel veel plezier en avontuur daar in NY, maar dat gaat zeker lukken!!
    Gaat het met mijn schoonzusje ook allemaal goed?

Dikke kus uit Breda xxxxx