Dag 11: Look, it’s a snake! - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag 11: Look, it’s a snake! - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag 11: Look, it’s a snake!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag stond Canyonlands National Park op de planning. Dit park bestaat uit 3 delen, waarvan 2 vrijwel onbegaanbaar waren met de auto vanwege de regenval. We zijn naar Islands in the Sky geweest. In dit park is vroeger Uranium ingewonnen, wat gebruikt wordt voor atoombommen. Nu is het een National Park, met mooie ravijnen! We hebben de halve dag doorgebracht in dit park. Toen we bijna weggingen hoorde ik iets ritselen in de bosjes. Ik ging er op af, maar zag het niet meteen. De mensen die achter ons liepen wel, die riepen ‘Look, it’s a snake!’. Na wat gegoogle kwamen we erachter dat het een Masticophis taeniatus ornatus was. Een vrij onschuldige en niet-giftige slang, die wel erg snel is en jaagt op kleine prooien. Erg cool! Toen we terug kwamen bij het hotel hebben we lekker in het zwembad gelegen tot etenstijd. Toen zijn we gaan eten bij Sunset Grill, een restaurant dat hoog bovenop een heuvel lag. Ze hadden er supergoed eten, als we dat eerder hadden ontdekt waren we daar alle dagen gaan eten. We zijn op tijd naar bed gegaan, maar hebben slecht geslapen door de hitte.. Het is zo’n 32 graden hier! Morgen gaan we door naar Grand Junction, waar we een stop-over maken, omdat de rit naar Estes Park anders iets te lang zou zijn.

Liefs xxx