Dag 19: Old Faithful - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag 19: Old Faithful - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag 19: Old Faithful

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, Cody

Vandaag helaas geen Yogi Bear, maar we hebben wel veel andere leuke dingen gezien! Ons doel was om een bezoekje te brengen aan Old Faithful, een geiser die om de 60 tot 80 minuten hete dampen en water in de lucht blaast. Yellowstone National Park is echt enorm. We hebben er een hele dag over gedaan om op en neer te rijden. Onderweg zagen we mooie watervallen, bizons, herten, een das, een prairiehondje en een wangzakeekhoorn. We zijn ook even gestopt bij het West Thumb Geyser Basin. Dit zijn vrij kleine geisers, maar ze zijn bijzonder omdat ze aan de kust liggen van het immense Yellowstone Lake. Toen we bij Old Faithful aankwamen hoefden we niet lang te wachten. Binnen enkele minuten spoot ie metershoog! We hebben daarna nog een rondje om Old Faithful gedaan, want daar waren nog meer geisers en er liep een rivier waar het water uit Old Faithful in uitmondde. Op de weg terug hebben we wat gegeten en ’s avonds hebben we in de hot tub en sauna gezeten. Morgen nemen we een andere ingang naar het park, want daar is de kans groter om wolven te zien. Exciting!

xxx

• 05 Juni 2014 - 11:35

Ben:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en veel dingen zien ik kijk erg uit naar de foto's
    Groetjes

• 05 Juni 2014 - 20:02

Theo:

Ja jullie hebben echt weer een geweldige tour de Amerika geboekt nog heel veel plezier groetjes het thuisfront