Dag 17: Mt. Rushmore & Bear Country - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag 17: Mt. Rushmore & Bear Country - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag 17: Mt. Rushmore & Bear Country

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, Rapid City

We hebben een enerverende dag gehad vandaag. We zijn begonnen met een bezoekje aan Mount Rushmore. Hier was tevens een soort exhibitie over de bouw te zien, dus ook daar hebben we gekeken. We hebben veel foto’s gemaakt en zijn toen door het Black Hills National Forest gereden. We hadden spulletjes gekocht voor de lunch en we hebben gepicknickt in het bos. Daarna zijn we naar Bear Country gegaan. Dit is een soort dierenpark net als de Beekse Bergen. Je kon er met de auto doorheen rijden en op het laatst hadden ze nog een stuk waar je kon lopen. In het deel waar je mocht rijden hadden ze poolwolven, muildierherten, dikhoornschapen, rendieren, bizons, zwarte beren, poema’s.. En het gedeelte waar je mocht lopen heette babyland. Hier zaten kleinere dieren zoals otters, dassen, baby beertjes, vossen, lynxen en nog veel meer. En ze hadden een grizzly beer! Die was echt supercool om te zien. In de avond weer wat gegeten en toen zijn we gaan inpakken, want de volgende dag stond een lange rit op de planning.

Liefs