Dag 7 iSimangaliso by night - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag 7 iSimangaliso by night - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag 7 iSimangaliso by night

Door: Kirsten Fijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

26 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vanochtend zijn we uit Swaziland vertrokken om richting St. Lucia te rijden. Onderweg hebben we een tussenstop gemaakt om te eten. Hier hebben we lekker aan het water op het terras gezeten. Daarna moesten we weer opnieuw de grens over. Dit ging wederom weer gemakkelijk en we stonden zo in Zuid-Afrika. We hebben nog één tussenstop gemaakt bij een lokaal fruitkraampje om wat rond te neuzen. Na een behoorlijke rit te hebben gemaakt zijn we aangekomen bij de Elephant Coast Guesthouse in St. Lucia. De eigenaren zijn Nederlanders en ze konden ons veel over de omgeving vertellen. Er is hier veel te doen en we blijven helaas maar één volle dag dus we moesten een keuze maken. We wilden morgen op safari met een groep, maar dat was niet meer mogelijk. We hebben besloten vanavond een night safari te doen in iSimangaliso. Eerst zijn we lopend naar het centrum gegaan om daar een hapje te eten. We zijn bij Braza geweest, een goed restaurant dat gespecialiseerd is in vleesgerechten. Daarnaast hebben ze een restaurant (van dezelfde eigenaar) met als specialiteit visgerechten. Je kunt dus uit beide keukens het beste kiezen! Om 19.00 uur zijn we opgehaald om op safari te gaan. Helaas hebben we weer geen luipaard gezien. Wel zagen we een bush baby, diverse bucks, een giraffe, een kameleon en een aantal nijlpaarden.

Morgen willen we graag op whale watching tour als daar nog plek voor is. Zo niet, dan gaan we lekker snorkelen bij het strand hier.

De omgeving hier is prachtig en het is lekker warm. Er lopen wilde dieren los zoals nijlpaarden en aapjes. Enige voorzichtigheid is dus geboden. Morgen horen jullie weer van ons, want het internet werkt hier prima!

• 27 Juli 2013 - 11:10

Theo:

hallo avonturiers jullie hebben weer aardig wat beleefd en gezien en exotisch gegeten zoals we hebben gelezen hier aan het thuisfront regent het pijpestelen en is het heel bewolkt maar we hopen op de terugkeer van de zomerhitte zodat we kunnen zwemmen en barbequen nog heel veel avontuur en gevulde buikjes met heerlijk eten toegewenst het thuisfront kusjes doeiiii je pa en ma