Dag 20 Kaap die goeie Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag 20 Kaap die goeie Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag 20 Kaap die goeie Hoop

Door: Kirsten Fijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

08 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We hebben vandaag een zonnige (maar ook een pietsie koude) dag achter de rug! We hebben een grote ronde gemaakt en zijn begonnen bij Hout Bay. Daarna zijn we doorgereden naar Boulders Beach om de Afrikaanse pinguïnkolonie te zien die daar woont. Ze hadden een paar kuikens en eentje zat zelfs een ei uit te broeden. Grappig om pinguïns op het strand te zien hobbelen! Daarna zijn we naar Simon’s Town gereden waar de ingang van het Table Mountain National Park is. We zijn helemaal naar Kaap de Goede Hoop gegaan, het uiterste puntje van Zuid-Afrika. Op de weg terug hebben we verschillende plekken bekeken, onder andere Chapman’s Peak, False Bay en Fish Hoek. We kwamen ook nog wat wilde dieren tegen; struisvogels, bavianen, antilopen en een marmot. De marmot heb ik zelfs een stukje gras gegeven. De bavianen hebben we van heel dichtbij gezien, maar we moesten ramen en deuren gesloten houden. Later zagen we waarom, op de parkeerplaats klommen ze op alle auto’s, op zoek naar voedsel! Helaas geen walvissen, haaien of dolfijnen te zien vandaag.

We waren precies op tijd terug om rustig wat te eten en daarna onze koffers in te pakken. Morgen zijn we overdag nog in Kaapstad en om 23.25 uur vliegen we naar Amsterdam. Zaterdagochtend komen we daar rond 07.30 uur aan. Het volgende verslagje is dus weer vanuit thuis!

Sala Kakhule! (tot ziens in Xhosa)

• 09 Augustus 2013 - 19:29

Trudy:

Hè toch n mooie afsluiter met de pinguïns!! Ben benieuwd naar alle foto's!!! Dacht dat pa zei dat jullie om elf uur aan kwamen.....half acht m
    Mooie tijd!! Fijn je, morgen weer te zien!! Dikke kus en goede vlucht!! X x