Dag 16 Flying day - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag 16 Flying day - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag 16 Flying day

Door: Kirsten Fijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

06 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Stellenbosch maakt ons creatief. ‘Hoezo?’ zul je je afvragen? Omdat hier voor ons weinig tot niks interessants te doen is. We zitten hier in totaal 4 dagen en alles draait om wijn proeven. Zelfs als je van wijn houdt heb je na een dag (misschien 2 dagen) wel alles geproefd lijkt me. We moeten dus op zoek naar andere opties en dat lukt gelukkig best aardig. Vanochtend zijn we naar Eagle Encounters geweest. Dit is een rehabilitatiecentrum voor roofvogels. We hebben eerst de show gevolgd en hebben daarna een tijdje rondgekeken bij de verblijven. We hebben een aantal uilen mogen aaien en ze hadden ook andere dieren, zoals een stekelvarken en baby kameleons. Heel cool allemaal!
Daarna zijn we door gereden naar Butterfly World. Hier hebben ze allerlei vlinders in verschillende groottes en kleuren. Ik heb er prachtige foto’s van kunnen maken, die zal ik later deze week nog proberen te uploaden als ik wel fatsoenlijk internet heb. Naast het vlinderverblijf hadden ze ook nog een verblijf met aapjes, vogels en reptielen. Ook hier hebben we rustig rondgeneusd. We zagen leguanen, slangen, papegaaien, een duiker en nog veel meer! Er is hier ook nog een soort apen dierentuin (Monkey Land), maar daar hadden we niet genoeg tijd meer voor. Mochten we nog tijd hebben voor we naar Kaapstad vertrekken dinsdag kunnen we daar langs wippen. Voor morgen hebben we om 12.00 uur een whale watching tour geboekt in Hermanus. We rijden er ongeveer 1,5 uur op, dus we zijn dan in totaal 3 uur onderweg. De tour duurt zo’n 2 uur en 45 minuten en we moeten tussendoor nog lunchen, dus waarschijnlijk zijn we hier wel een hele dag mee zoet!

We moeten hier betalen voor het internet en blijkbaar heb ik mijn limiet al behaald in enkele uurtjes, dus morgen komt er geen verslag. Dinsdag zijn we in Kaapstad, als het goed is kan ik jullie dan weer op de hoogte houden!

Liefs!

• 06 Augustus 2013 - 18:59

Trudy:

Succes met walvissen spotten!! X x