Dag 14: Elk or Moose? - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag 14: Elk or Moose? - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag 14: Elk or Moose?

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

30 Mei 2014 | Verenigde Staten, Estes Park

We hebben vandaag een bijzondere dag gehad. Vanochtend zijn we richting Rocky Mountain National Park gegaan, waar het al snel begon te regenen en sneeuwen. Het werd supermistig toen we bijna op het hoogste punt waren. Het hoogste punt lag op 11796 feet, ofwel 3595.4 meter. Onderweg kwamen we hele hoge bergen met sneeuw tegen, omdat ze de sneeuw van de wegen af hadden geschoven. Ook zagen we veel kleine watervalletjes, door de smeltsneeuw die van de bergen af kwam sijpelen. We zagen hoge bergen, diepe valleien en tevens toffe dieren zoals elanden en rendieren. Hier hebben ze veel verschillende benamingen, zoals Elk, Moose en Deer. Het verschil is voor ons nogal lastig, omdat wij Nederlanders alles een eland noemen. Moose zijn groter dan Elks en hebben grote geweien waarmee ze kunnen ‘scheppen’. Ze zijn zo sterk dat ze zelfs een auto kunnen omduwen. Elks zijn kleiner en hebben dunnere geweien. Rond 15.00 uur waren we terug in het hotel en hebben we even een tukkie gedaan, want we hadden erg slecht geslapen. Het was warm in de hotelkamer en toen we even op het balkon gingen staan zagen we dat er bij een auto de deur open stond. We hebben geprobeerd de front desk te contacteren, maar die waren er niet. Vanochtend was de auto weg, dus we denken dat de eigenaren hem gewoon vergeten waren dicht te doen. Uiteindelijk gingen we pas rond 01.00 uur slapen en we moesten er weer om 07.30 uur uit. Om 18.00 uur waren we weer wat bijgeslapen en opgefrist, dus toen zijn we op zoek gegaan naar een restaurant. We hadden een kortingscoupon voor Smokin' Dave's BBQ & Taphouse, dus we besloten het eten daar uit te gaan proberen. Het was echt heerlijk! Maar erg op z’n Amerikaans, véél en véél teveel… Het was wel ontzettend goedkoop, dus we voelden ons niet bezwaard om een deel te laten liggen, haha. Eenmaal terug in onze hotelkamer zijn we weer begonnen met de verslagen en foto’s, tot er op de deur werd geklopt. We werden gevraagd of we misschien naar de kamer hiernaast wilden verhuizen, want de wc in de kamer onder ons was verstopt en alles was overgelopen. Oepsie! Dus nu zitten we in nr. 10 in plaats van in nr. 11. Vervolgens ging ik me omkleden op de badkamer en viel de deur in het slot toen ik eruit kwam. Dus toen weer iemand van de receptie over de vloer. Nu is het 22.40 uur en zijn we klaar om te gaan pitten. Morgen wordt het een lange dag, we hebben een rit van 6½ uur voor de boeg richting Rapid City. Als we daar zijn gaan we Mount Rushmore, het Badlands National Park en Black Hills National Forest bezoeken.

Liefs xxx

• 31 Mei 2014 - 10:03

Ben:

Fijn dat alles nog volgens plan gaat en dat jullie heel veel zien ik krijg er zelf ook wel zin in om daar eens naar toe te gaan dus hou ons op de hoogte.

• 31 Mei 2014 - 15:35

Riek:

Zo te horen en te lezen hebben jullie weer veel meegemaakt.Wij zijn nu al benieuwd naar het volgende verhaal.Groetjes uit het (soms) zonnige Oosterhout.

• 31 Mei 2014 - 15:59

Theo:

Hallo allemaal de reis verloopt geweldig op een paar kleinigheidjes na fijn zo en inderdaad wat je zei over die dieren ik weet ook niet beter dat een Moose een eland is dus bij Santa Claus staan er eigenenlijk Elks voor of is dat geen Deer (rendier) dus best intterresant eigenlijk nog veel plezier toegewenst ps joren is vandaag op visite geweest hij had zijn nieuwe motor bij wat een gaaf ding helemaal custom made met een speciaal geprepareerd motorblok snelle nokkenassen tich pk,s bizar snel als hij gewoon rustig wegrijdt is het 1 streep brandend rubber echt cool nou luitjes genoeg voor vandaag tot hoors doei

• 01 Juni 2014 - 07:20

Kirsten:

Rendieren zijn weer reindeer haha, erg ingewikkeld allemaal. En herten zijn bijvoorbeeld Deer. Gaaf! Hij komt vast nog wel een keer op de motor langs als wij weer thuis zijn. Ben wel benieuwd! Dankjewel, dat komt goed. Morgen gaan we naar Badlands National Park. Xxx