Dag 3 Elephants on the loose - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag 3 Elephants on the loose - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag 3 Elephants on the loose

Door: Kirsten Fijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

22 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Vanochtend hebben we ons buikje gevuld en zijn we op tijd naar het Kruger Park vertrokken. We zijn op eigen houtje op zoek gegaan naar alle wilde dieren die in dit park leven. Net na binnenkomst kwamen we een groepje impala's tegen. Iets verderop wat loslopende olifanten! We konden heel dichtbij komen en uiteraard heb ik een poging gedaan om met de olifant op de foto te gaan. Wel in de auto blijvend natuurlijk, anders had ik dit verslagje waarschijnlijk niet meer geschreven. Buiten de normale paden waren er ook een soort van off-road tracks. We hadden wel een sense of adventure, dus we besloten hier en daar te gaan off-roaden. Met succes! We hebben een paar hele mooie plekjes gezien. Onder andere een meertje met reigers en olifanten. Ook hebben we een groep met bavianen de weg over zien steken. Ze hadden een aantal jonkies bij, erg schattig! Daarna reden we per ongeluk een kudde met olifanten in. Het park waarschuwt voor kuddes met baby-olifanten. De volwassen olifanten zijn dan erg agressief en doen er alles aan om de kalfjes te beschermen. We konden niet terug, dus we zijn maar op onze plek blijven staan en we hebben gewacht tot ze weggingen. We hebben hier hele leuke foto’s van kunnen maken en toen we daarna verder konden rijden zagen we waar de olifanten naar onderweg waren; een modderpoel! Erg leuk om de olifanten daarin te zien rollen en spelen. Op de weg terug naar de gate kwamen we bij een brug waar veel mensen stonden te kijken. Er bleek een luipaard te zijn gespot. Helaas was hij net het riet in gedoken voordat wij arriveerden, dus we hebben hem niet gezien. Wel zwommen er in de rivier (Letaba) onder de brug een aantal nijlpaarden. Ook die waren lekker aan het spetteren. Toen we het park bijna uit gingen kwamen we nog een buffel en een zebra tegen. Van de zebra heb ik een mooie close-up foto kunnen maken.

Morgen pakken we in en rijden we via Hazyview naar Witrivier. We hebben vandaag de volgende dieren gespot; impala's, herten, giraffen, zebra’s, nijlpaarden, neushoorns, olifanten, bavianen, buffels, mooie vogels en vlinders.. Maar dus nog geen leeuw of luipaard! Die hopen we morgen te zien als we nog een stukje van het Kruger Park kunnen meepakken. Ook staat voor morgen de Panoramaroute op de planning, dus we moeten zelf even kijken wat het beste uitkomt. Als het goed is komen we morgen ook in de buurt van het Cheetah Project, dus als het kan willen we ook daar naartoe. Het boekje wat we hebben gekregen is niet altijd even duidelijk, dus we moeten een goede planning maken.

Vanavond heb ik Springbok geproefd, één van de Afrikaanse specialiteiten. Het smaakt een beetje naar biefstuk, maar dan wel wat taaier. Ik had jullie graag foto’s laten zien, maar het internet is te traag om iets te kunnen uploaden. Ik heb wel wat foto’s openbaar op facebook staan, dus daar kunnen jullie eventueel nog kijken!

We gaan gauw onze route plannen en dan weer knorren. Morgen wordt een drukke dag!

  • 24 Juli 2013 - 08:18

    Sylina:

    Erg leuk meid!

  • 24 Juli 2013 - 11:15

    Renske Fennema:

    Hallo Kirsten,
    Ik wil je even zeggen dat ik je reisverslag ook gewoon kan lezen, ik vind dit helemaal geweldig, alleen wil ik wel dat je dit weet. Ik zat destijds op het blog via Trudy tijdens jullie reis naar The Big Apple.
    Als je het niet erg vindt blijf ik je verhalen graag volgen. Als je vindt dat ik er niks mee te maken heb, dan weet je het iig en kun je me verwijderen van je reisblog.
    Als je dat doet wil ik je nog een hele fijne, geweldig mooie reis toewensen, en een veilige terugkomst.

    Groetjes
    Renske

  • 24 Juli 2013 - 23:22

    Kirsten Fijneman:

    Hoi Renske!

    Geen probleem hoor, ik heb mijn verslagen op openbaar staan zodat iedereen die interesse heeft ze kan bekijken. Leuk dat je me volgt! Ik verblijf hier 3 weken, dus je hebt een hoop te lezen te komende tijd haha.

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

21 dagen rondtouren door West-Amerika. In de nacht van 16 mei is het eindelijk zo ver en vliegen we naar San Francisco! We zullen iedere dag een reisverslagje plaatsen met de mooiste foto's van die dag.

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 39056

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 10 Juni 2014

West-Amerika 2014

20 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Zuid-Afrika en Swaziland

29 April 2013 - 05 Mei 2013

New York april 2013

09 Februari 2013 - 13 Februari 2013

Rome 2013

16 Mei 2012 - 08 Juni 2012

See it all Western USA

Landen bezocht: