Dag twee, carnaval ontvluchten lukte niet... - Reisverslag uit Rome, Italië van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag twee, carnaval ontvluchten lukte niet... - Reisverslag uit Rome, Italië van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag twee, carnaval ontvluchten lukte niet...

Door: Kirsten Fijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

10 Februari 2013 | Italië, Rome

Hallo allemaal!

Vanochtend hebben we een summier Italiaans ontbijtje gegeten en daarna zijn we weer op pad gegaan. Trastevere bleek heel ver van ons hotel te zijn, dus we besloten ergens anders heen te gaan. We zijn langs de Acqua Felice Fontein gelopen richting de Via Nazionale. Hier was een leuke carnavalsoptocht te zien!
We zijn even gestopt bij de Santa Maria Maggiore en hier binnen gegaan. Wederom prachtige muurschilderingen enzo!
Daarna zijn we doorgelopen naar de Giardini Piazza Vittorio Emanuele II en vervolgens hebben we de route door het park van Domus Aurea genomen richting het Colosseum. We gaan maandag en dinsdag met een hop on-hop off bus, dus we hebben besloten het Colosseum, Forum Romanum en Palatijn nog niet te bezoeken. Via de Boog van Constantijn zijn we naar de San Gregoria Magno gelopen. Daarna hebben we het Circus Maximus bezocht, maar hier was niks meer van te zien. We hebben daar even in het zonnetje gezeten en zijn toen op zoek gegaan naar een ristorante. We hebben lekker lasagne en een focaccia op en hebben toen de reis voortgezet richting de Santa Maria in Cosmedin. Hierin is de schedel van Sint Valentine te zien, lichtelijk luguber! Buiten was de Bocca Della Verita (mond van de waarheid). We hebben gelukkig allebei onze vingers nog! Daarna zijn we langs de Arco di Giano gelopen richting Teatro di Marcello. Dit was erg vreemd om te zien, de helft van het theater was nog authentiek en de andere helft was in een moderne bouwstijl bijgebouwd. Daarna zijn we gaan kijken bij Campidoglio met in het midden het grote beeld van Keizer Augustus. We hebben een overview gehad van het Forum Romanum toen we weer naar beneden liepen. Ondertussen begon de zon te zakken dus we besloten richting de Trevi Fontein te gaan, want daar waren een hoop restaurants. We hebben gegeten bij een restaurant dat ons in eerste instantie wel goed leek, maar het eten viel tegen. We besloten daarna als toetje maar een echt Italiaans ijsje te nemen bij Blue Ice! Ondertussen was de zon onder en konden we nog wat mooie foto’s maken van de Trevi Fontein. Daarna zijn we op ons gemak terug gelopen naar het hotel om ons voor te bereiden op morgen!

Les geleerd vandaag;
• Bestel geen andere dan Italiaanse gerechten bij een Italiaans restaurant, hier bakken ze niks van.
• Italianen spreken geen Engels, zelfs de politie niet.

Groetjes en tot morgen weer lieve lezers!