Ciao Bella Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Ciao Bella Roma! - Reisverslag uit Rome, Italië van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Ciao Bella Roma!

Door: Kirsten Fijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 Februari 2013 | Italië, Rome

Vandaag hebben we onze laatste dag in het mooie Rome beleefd.
Om 06.15 uur zijn we opgestaan om ons klaar te maken. We hebben alles ingepakt en zijn uitgecheckt bij het hotel. Gelukkig konden we onze bagage de gehele dag nog achterlaten. We hebben een metro ticket gekocht bij een tabakszaak en zijn met de metro naar het Colosseum gegaan. Ongelooflijk hoe snel we er waren! Alleen het vinden van de ingang van de metro was nogal moeizaam. Er waren een hoop werkzaamheden op Termini, want buiten de lijn A en B die er nu al liggen voor de metro, zijn ze ook een lijn C en D aan het aanleggen.
Toen we aankwamen bij het Colosseum stond onze gids al op ons te wachten. We hebben een rondleiding gehad door het Colosseum, over het Forum Romanum en de Palatijnse Heuvel. De rondleiding heeft 3½ uur geduurd, maar was zeker de moeite waard! We hebben de kelders van het Colosseum bezocht. Deze zijn pas sinds 2011 open voor het publiek en alleen als je een speciale rondleiding hebt geboekt. Ook zijn we op de bovenste rand van het Colosseum geweest. Vanuit hier hadden we een prachtig uitzicht en we hebben dus ook veel foto's gemaakt. Het Forum Romanum was erg interessant, jammer dat er zoveel dingen verloren zijn gegaan. We zijn blij dat we deze tour gedaan hebben, want je komt veel meer te weten.
We hadden nog wat tijd over, dus we hebben de San Giovanni in Laterano bezocht. We hadden echter behoorlijk zere voeten van al die dagen wandelen, dus we besloten om niet meer naar de Heilige Trap te gaan.
We hebben nog wat geshopt en als afsluiter een Italiaans ijsje gegeten.
Daarna zijn we onze spullen op gaan halen bij het hotel en heeft de taxi ons naar Fiumicino gebracht. We vlogen om 21.15 uur en we waren om 23.45 uur terug in Nederland. Rond 01.00 uur waren we thuis en konden we moe, maar voldaan, ons bed in duiken!