Nog één dagje... - Reisverslag uit Rome, Italië van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Nog één dagje... - Reisverslag uit Rome, Italië van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Nog één dagje...

Door: Kirsten Fijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

12 Februari 2013 | Italië, Rome

Vandaag stonden Area Sacra, het Pantheon en het Mausoleum van Augustus op de planning. Onderweg naar de busstop kwamen we een wapenwinkel tegen, dus daar hebben we even binnen geneusd. In Amerika hebben we 3 weken rond gereden op zoek naar een gun shop en hier liepen we er gewoon tegenaan! Bij de busstop hebben we dik 40 minuten staan wachten tot de bus eindelijk kwam. Hij zou om de 15/20 minuten moeten komen, dus dat was een tegenvaller. We hadden zo veel te doen in zo weinig tijd. Toen de bus er eindelijk was zijn we naar Piazza Venezia gereden en daar uitgestapt. Via Teatro Marcello zijn we te voet naar Area Sacra gegaan. Het bijzondere aan deze plek is dat er duizenden katten leven tussen de ruines. Er is een kattenopvang naast gebouwd, waar de diertjes kunnen eten en gesteriliseerd worden. Daarna zijn we richting het Pantheon gelopen, want die wilden we nu toch wel graag zien na de tegenvaller van gisteravond! Het zonnetje scheen, dus we konden een paar prachtige foto’s maken. Toen we weg wilden gaan begon het weer te regenen, dus we zijn bij een restaurantje gaan zitten. Na zo’n half uurtje konden we onze tocht weer vervolgen. We zijn door gegaan naar Piazza Navona en daarna naar de busstop. De bus kwam maar niet opdagen, dus we besloten de rest van de dag maar te gaan lopen. We zijn naar het Mausoleum van Augustus gegaan. Hier was echter weinig te zien, dus we hebben snel een foto gemaakt en zijn naar Piazza del Popolo gelopen. Daar was het heel druk en er bleek een evenement gaande te zijn vanwege de afsluiting van het carnaval. Vielen we weer met onze neus in de boter! Op het plein waren er allerlei Middeleeuwse dingen, zoals steltlopers en een jongleur. Ook was er één of andere show met paarden. Nu we vlakbij Piazza di Spagna waren besloten we hier dan ook maar heen te lopen. Hier hebben we de Spaanse Trappen gezien en een winkelstraat met hele dure merken (Dior, Chanel, BVLGARI…). We waren daar iets te vroeg om te gaan eten, dus we zijn weer door gelopen naar het plein van de Trevi Fontein. Onderweg ben ik onder gescheten door een duif. Mijn handen, jas en plattegrond van Rome zaten onder. Gelukkig hadden we, zoals het echte toeristen betaamt, servetjes en een fles water bij. We hebben het er zo goed mogelijk af geveegd en ik heb gauw mijn handen nog kunnen wassen bij de Burger King. Toch een voordeel dat ze die hier ook overal hebben. Bij de Trevi Fontein hebben we weer een restaurant opgezocht en we hebben heerlijk gegeten. Mark had een steak en ik gebakken zeebaars. Het was een gezellig restaurant met een hele aardige ober. Als toetje hebben we weer een Italiaans ijsje bij Blue Ice genomen.
Morgen moeten we er vroeg uit, dus we zijn daarna terug naar het hotel gegaan. Voor morgen staat er een speciale rondleiding in de kerkers ondergrondse gangen van het Colosseum op de planning. We moeten daar al om half 9 zijn! Daarna brengen we een bezoekje aan het Forum Romanum en het Palatijn. Mochten we nog tijd over hebben, dan gaan we de heilige trappen bij de Sint Jan van Lateranen en de Piramide van Caius bezoeken.

Morgenavond worden we rond 17.50 uur opgehaald door de shuttle en naar Fiumicino gebracht. Daar eten we wat en dan vertrekt onze vlucht weer om 21.15 uur richting Schiphol.

Ciao ciao!

• 12 Februari 2013 - 22:06

Riek:

Hier nog een berichtje uit het koude Oosterhout.
    Zo te lezen is het bij jullie beter als hier, maar we hebben de fotos gezien en het berichtje weer gelezen.het is daar wel erg mooi dus pa wilde ook al.Maar in ieder geval tot morgen ALAAF .

• 13 Februari 2013 - 11:46

Lia Maas:

Hoi Kirsten

Heb je reisverslagen gelezen en het is erg interesant kan jij mij de paals geven waar jullie hebben gezeten zaten jullie overal ver vandaan je hebt de bus genomen las ik maar ook veel tevoet gedaan ik ben nog zoekende en italie trekt mij wel maar wij willen ook veel bekijken kan jij wat tips geven
    Dank je wel

• 18 Februari 2013 - 09:41

Kirsten Fijneman:

Hoi Lia!

Wij zaten in Rome in Hotel Embassy aan het adres: Via Salandra 6.
    We zaten inderdaad overal dichtbij en het is goed te voet te doen. We hebben een buskaart genomen om naar het Vaticaan te gaan, want dat was wel te ver om te lopen. Je kunt heel veel bekijken en wij zijn 5 dagen geweest, dit is zeker genoeg als je 's morgens op tijd weg gaat.
    Als je nog meer tips wilt, stuur me maar een berichtje op facebook dan reageer ik daar wel op!

Groetjes!