Dag 12 Cheetah Cuddling - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu Dag 12 Cheetah Cuddling - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Kirsten Fijneman - WaarBenJij.nu

Dag 12 Cheetah Cuddling

Door: Kirsten Fijneman

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

31 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Kirkwood

Gisteravond hebben we nog even naar de sterren gekeken. Op het Game Reserve is vrijwel geen licht, dus we konden véél sterren zien! De Melkweg en Alpha Centaur en zelfs twee vallende sterren! Het was vannacht wel erg koud in de tent, ik heb onder vijf dekens geslapen. Vanochtend zijn we met de safari auto opgehaald om lekker te gaan ontbijten. Daarna hebben we een extra groot ritje terug naar de receptie gemaakt, zonder extra kosten. Onderweg kwamen we een struisvogel tegen die ze een naam hadden gegeven, Stacey. Het is één van de weinige struisvogels die mensen leuk vindt! Dus ze kwam even bij ons kijken. We hadden echt een superaardige guide. Die rit is echt zo’n beetje het leukste van heel de vakantie geweest. We hadden een enorme bumpy ride en moesten ons goed vasthouden, maar we voelden ons als een kind in de buggies op de kermis!
Bij de receptie was het verblijf van de cheetahs. Het waren drie cheetahs die allemaal vanaf hun tweede levensdag op het park verbleven. Ze werden verzorgd door de mensen van het park, omdat hun moeder overleden was. De cheetahs zijn nu zo’n 5-6 jaar oud en de bedoeling is dat ze weer uitgezet worden in het wild. Ze oefenen met hen om ze te leren jagen. Eén van de cheetahs had op de eerste dag dat ze vrijgelaten werd al een inyala gevangen! Ze zijn erg tam en aaibaar, omdat ze door mensenhanden groot zijn gebracht. Wij mochten de cheetahs aaien en met ze knuffelen. Een onvergetelijke ervaring! Het waren twee mannetjes en één vrouwtje. Het vrouwtje was dol op kroelen en liet zich graag overal aaien. De mannetjes wilden het liefst (net zoals het echte katten betaamt) op hun kop en onder hun kin geaaid worden. Ze begonnen er zelfs van te spinnen en het vrouwtje likte aan mijn handen. Je kunt zelfs met ze spelen, maar je moet wel oppassen want het zijn wilde dieren en een cheetah kan zijn klauwen niet intrekken zoals andere katachtigen. Hierdoor had ze ook Mark zijn schoenveter te pakken en kon hij niet weglopen, haha. Toen wij in het verblijf waren kwamen er nog twee locals bij de cheetahs kijken. Eén van hen woonde op een game reserve en de andere was een freediving instructeur. We hebben een tijdje met hen gekletst en hebben toen onze weg richting Kirkwood vervolgd. We zijn onderweg gestopt om snel wat te eten bij Wimpy’s in King William’s Town en daarna zijn we snel door gereden. Om 16.30 uur kwamen we aan bij de Lemon3Lodge in Kirkwood. Hier zijn we zeer hartelijk ontvangen door de eigenaar, Diederik. In de avond heeft hij samen met zijn partner voor ons gekookt. We kregen heerlijke kudufilet met geroosterde groenten en als toetje chocolademousse. Ik heb ook nog een glaasje Amarula op, dat in Limpopo gemaakt wordt van amarulanoten. In deze lodge verblijven nog twee andere Nederlandse gezinnen en ze komen allemaal uit onze omgeving! Het ene gezin komt uit Made en van het andere gezin was de man geboren in Oosterhout. Erg toevallig! We hebben een tijdje met hen zitten kletsen en om 21.30 uur zijn we terug gegaan naar de lodge om jullie van onze verslagen te voorzien.

Morgen staan we om 06.30 uur op, ontbijten we om 07.30 uur en zorgen we dat we om 08.30 uur in het Addo Elephant Park zijn. Hier gaan we een mooi rondje rijden en in de middag gaan we door naar Knysna. Hier verblijven we dus maar één nacht helaas en in Knysna ook.

Hopelijk hebben we morgen weer internet zodat we jullie opnieuw op de hoogte kunnen houden! :)

• 01 Augustus 2013 - 09:19

Johan Fijneman:

It's a small world after all

• 01 Augustus 2013 - 17:34

Riek:

Hee reizigers, kunnen jullie niet een cheetah meenemen? Haha. Nog veel plezier.
    Groetjes van ons aan Stacy

• 01 Augustus 2013 - 23:55

Kirsten Fijneman:

Ja inderdaad Johan, dat zeiden wij ook al. We zijn al wel meer Nederlanders tegen gekomen, maar allemaal uit onze regio is wel toevallig.

Haha denk dat die niet door de douane komt pa en ma! En vrees dat Nibbit het ook niet zo goed met hem zou kunnen vinden........

Groetjes!